Tokpluggat

Den tid som jag lagt på att studera de sista två veckorna är nog mer än vad jag tillsammans la på de tre åren jag pluggade till sjuksköterska. En magisteruppsats tar tid om ni undrar. Känner mig mest som världens tråkigaste människa som sitter hemma i mysbyxor (med hål i) och har en dator i knät och en miljon papper utspritt runt mig i soffan. Om jag får säga det själv så har jag varit jäkligt duktig de sista två dagarna och har faktist ett resultat att skicka in till min handledare. Inte ett färdigt resultat, men nått som liknar en början på ett resultat. Om ni undrar så är jag gaaaaanska insnöad på detta just nu och inte så trevlig att prata om för helt plötsligt slinker det ur fraser som:

* Undrar om detta hade varit ett passande namn på ett tema, jag kanske ska byta ut ordet belysa mot ordet förklara.

Alltså dötråkiga saker. Jaja, någongång ska det väl bli färdigt!!

Konsekvenserna av att skriva ett examensarbete är:

* Lägenheten ser ut som kaos, dammråttorna anfaller.
* Papper är utspridda överallt: soffbordet, soffan, fåtöljen, golvet, sängen, köket, toaletten. Ok, kanske inte toaletten.
* Mina ögon är fyrkantiga efter alla timmar framför datorn
* Jag kommer aldrig kunna stava ordet distriktssköterska riktigt utan att tänka. Jag glömmer jämt ett T och det blir rött.
* Kent får snällt be om lov för att få titta lite på datorn.
* Jag vänder på dygnet, de mest kreativa timmarna är mellan 22-01.

Nu när jag endast slösurfade hittade jag en skojskoj sida som hette uttrakad.se där jag kunde läsa tipset:
*Ta på dig ett par gummistövlar och leta upp en vattenpöl. Hoppa i den och känn dig som ett barn på nytt!*

Det är kanske det jag ska göra? Eller sätta på mig ett par snowjoggers och hoppa i en snöhög?

Puss på er!!

Kommentarer
Postat av: Ida E

Min söta snäcka, du e bara så himla duktig, men glöm inte att ta en paus ibland. En fika då och då och glöm för allt i världen inte intaget av socker. Kramiz

2010-02-09 @ 16:49:44
URL: http://www.sviskonplusrussin.blogspot.com/
Postat av: "Tant Doris"

oj då! När du beskriver lägenheten låter det som om du beskriver hur det ser ut hemma, och jag hade inte en aning om att jag höll på med ett examensarbete!! Men det måste jag ju göra då! Haha... Hoppas att det går bra

Kramisar

2010-02-26 @ 17:16:11
URL: http://tjeckien.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ooooo va jag saknar din blogg....

KAN du inte börja blogga igen ;D

Kjamizzz

2010-09-06 @ 03:47:07
URL: http://backaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0